Sunday 28 October 2018

BBM3410: Demi bola sepak

Hai korang..


Harini aku nk kongsi pengalaman aku pergi tengok perlawanan akhir bola sepak antara Terengganu lawan Perak. Aku dengan kawan aku yang datang dari kampung bergerak ke Shah Alam dalam pukul 3 lebih camtu. Ohh lupa, kawan aku ni dari kampung datang ke UPM dulu untuk amik aku. Diorang sempat la singgah UPM sekejap untuk berehat sebab diorang sampai waktu subuh haritu. Sampai je dekat Shah Alam jalan nak ke stadium jem teruk wehh. Berpusu-pusu manusia ada dekat sana. Maklumlah final kan, mesti ramai penyokong yang datang.



Ketika nak masuk dalam stadium tu, punyalah berebut-rebut tidak kira lelaki mahupun perempuan. Bola punya pasal. Hahaha. Jadi kami dapat masuk stadium terus cari tempat duduk yang senang nak tengok pemain nanti tapi bila masuk je aku tengok penyokong Terengganu dan penuh weh sampai takde tempat aku nak duduk. Cari punya cari sampai aku tawaf jugak la stadium tu akhirnya jumpa jgk. Nak tahu tak aku duduk kat mana? Aku duduk atas sekali weh. Bapak ah tinggi. Sebab awal2 lagi dah penyokong Terengganu penuhkan stadium tu. Semangat gila. Bukan main meriah lagi suasana dalam stadium tu tak kira penyokong Terengganu mahupun Perak.



Memandangkan aku orang Terengganu sudah tentulah aku sokong negeri sendiri. Hehe


Terengganu Power. Penyu Nelang. Hitam Putih Selamanya. Hitam Putih takkan padam.

We Bleed Black and White. #PetehGanuPeteh...







Haha itu sahaje dulu dari aku byeee....

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : Kalendar 2019

Selamat pagi semua. Hai... Apa khabar ? Semoga sihat semuanya 😄. Okayy . Sebenarnya aku ingin mengucapkan selamat datang kepada 2019. Sedar...